
Wanneer u toegang wenst tot gegevens uit het Rijksregister, dient u volgende stappen te ondernemen.
Het onderstaande aanvraagformulier moet correct ingevuld worden door de verwerkingsverantwoordelijke.
Het ingevulde dossier moet per post of per mail (RRN-access@rrn.fgov.be) doorgestuurd worden.
Onze diensten behandelen uw aanvraag. Indien nodig zal contact opgenomen worden om bijkomende vragen te stellen.
Wanneer een beslissing genomen is, wordt u hier ook van op de hoogte gebracht.
De machtigingen worden ook gepubliceerd.
In geval van een positieve beslissing, kan u contact opnemen met de dienst Klantenbeheer voor de verdere behandeling van uw aanvraag tot toegang (technische aspecten), op het volgende adres:
IPIB-ExterneBetrekkingen@rrn.fgov.be
Enkel personen die voldoen aan de vereisten van artikel 5 van de Wet tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen (08/08/1983) kunnen een aanvraag indienen, behoudens andersluidende wettelijke bepalingen.
Aanvraagformulier
Bijkomende informatie
Technische formulieren
De bijgevoegde omzendbrief : OCMW FTP
Formulieren in PDF
- Aanvraagformulier - Rijksregister luik A
- Aanvraagformulier - Rijksregister luik B
- Aanvraagformulier - Rijksregister luik C
- Aanvraagformulier - Rijksregister luik Z
- Vraag om mededeling van informatie
- Aanwijzing van de ambtenaar die gemachtigd wordt om toegang te hebben tot de FTP